Koncert sodobne slovenske sakralne glasbe
Drugi koncert v tem ciklu bo zazvenel v nedeljo, 21. novembra 2021, ob 19. uri.
Nastopajoči:
Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem
Mirko Butkovič, orgle
dirigent Ambrož Čopi
Dekliški pevski zbor Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani
Mario Perestegi, orgle
Jelena Pejić, violina
dirigent Marko Vatovec
Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem je v so-organizaciji z župnijo Koper pripravil Inavguracijski festival, na katerem se bo zvrstilo vrsto eminentnih dogodkov, na katerih se bodo oglasile orgle v najrazličnejših kombinacijah in barvah. Drugi koncert v tem ciklu bo zazvenel v nedeljo, 21. novembra 2021, ob 19. uri. Posvečen bo sodobni slovenski ustvarjalnosti. Na koncertu bo zazvenelo vrsto novih skladb slovenskih skladateljev.
Sakralna glasba za zbor in orgle je bila v zadnjem stoletju v slovenskem prostoru pisana v veliki meri za bogoslužje. Glede na mogočni instrument, ki ga je pridobila koprska stolnica, je APZ Univerze na Primorskem pod vodstvom Ambroža Čopija oblikoval natečaj za nove skladbe s spremljavo orgel, s katerim je želel skladatelje spodbuditi k nastanku novih skladb, ki bodo dopolnile koncertno ponudbo del za zbor in orgle ter orgle solo.
Poleg skladb mladih slovenskih skladateljev Klare Mlakar Out of the depths in Cantate Domino, Mateja Kastelica Et terra tremuit in Gašperja Jereba Ave Maria in Sanctus, ki so bile v okviru 2. skladateljskega natečaja Aegis carminis nagrajene ali priporočene, bosta na koncertu zazveneli še dve maši. Prvič Missa Sancti Francisci Assisiensis skladatelja Damijana Močnika v novi verziji za visoke glasove, violino in orgle in Missa de angelis Tineta Beca. Vokalno instrumentalna dela pa bodo zvočno dopolnila še Gloria Črta Sojarja Voglarja za orgle in dve prav za to priložnost napisani skladbi za orgle Introitus caeremanialis Bojana Glavine in Conclusio solemnis Klare Mlakar.
V želji po povezovanju znotraj slovenskega univerzitetnega prostora je koprski univerzitetni zbor povabil k sodelovanju Dekliški pevski zbor Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani pod vodstvom Marka Vatovca, ki bo izvedel v drugem delu skladbe za visoke glasove ob spremljavi orgel. Ravno sodelovanja, izmenjave idej in spodbude so tisto kar bo omogočalo nadgradnjo slovenske glasbe in bogatenje zakladnice (koncertne) sakralne glasbe. Verjamemo, da bodo tudi pričujoča dela na tem koncertu doživela ponovitve doma in v tujini.
Orgelske spremljave in izvedbe skladb za solo orgle bosta prispevala Mirko Butkovič in Mario Perestegi. Izvedbo Močnikove maše pa bo dopolnila na violini violinistka Jelena Pejić.
PROGRAM
Bojan Glavina (1961)
INTROITUS CAEREMONIALIS in honorem novi organi, za orgle
*Prva izvedba
Tine Bec (1993)
MISSA DE ANGELIS za mešani zbor in orgle
Klara Mlakar (1999)
OUT OF THE DEPTHS za mešani zbor in orgle
1. nagrada 2. skladateljskega natečaja Aegis carminis 2021
*Prva izvedba
Matej Kastelic (1994)
TERRA TREMUIT za mešani zbor in orgle
2. nagrada 2. skladateljskega natečaja Aegis carminis 2021
*Prva izvedba
Damijan Močnik (1967)
MISSA SANCTI FRANCISCI ASSISIENSIS za visoke glasove, violino in orgle
*prva izvedba različice
Črt Sojar Voglar (1976)
GLORIA za orgle
Gašper Jereb (1985)
SANCTUS za visoke glasove in orgle
3. nagrada 2. skladateljskega natečaja Aegis carminis 2021
*Prva izvedba
Gašper Jereb (1985)
AVE MARIA za visoke glasove in orgle
Priporočena skladba 2. skladateljskega natečaja Aegis carminis 2021
*Prva izvedba
Klara Mlakar (1999)
CANTATE DOMINO za visoke glasove in orgle
Priporočena skladba 2. skladateljskega natečaja Aegis carminis 2021
*Prva izvedba
Klara Mlakar (1999)
CONCLUSIO SOLEMNIS Gratias tibi, in honorem novi organi za orgle
*Prva izvedba
Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem deluje pod okriljem Študentske organizacije Univerze na Primorskem (ŠOUP) vse od ustanovitve leta 2004. V zboru poje približno 35 študentk in študentov Univerze na Primorskem (UP) ter drugih zborovskih zanesenjakov. Vodi dirigent Ambrož Čopi, pri vodenju zbora pa mu pomaga asistentka dirigenta Andreja Tomažič Hrvatin. Zbor posega v vse glasbene zvrsti in stile, od renesanse pa vse do današnjih dni. Posebno pozornost namenja izvedbam skladb primorskih skladateljev, v repertoar pa umešča tudi redkeje izvajana dela iz svetovne zakladnice in novitete mlajše generacije. V svojih projektih združuje primorske glasbenike in sodeluje z različnimi domačimi in tujimi zbori, z neprofitno organizacijo kakovostnih koncertov mednarodnega cikla vokalne in instrumentalne glasbe Simfonic voices že več kot 12 let pomembno sooblikuje kulturno ponudbo na Slovenski obali. Z organizacijo štirih tekmovanj v okviru mednarodnega mladinskega zborovskega tekmovanja Aegis carminis pa pomembno prispeva k promociji sodobne slovenske ustvarjalnosti in poustvarjalnosti doma in v svetu. Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije je zboru za izjemne dosežke leta 2010 podelilo naziv status društva v javnem interesu. V vseh teh letih je prejel kar nekaj nagrad, priznanj in plaket: v letu 2016 Gallusovo plaketo, najvišje priznanje Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti (JSKD RS) za področje glasbene dejavnosti, leta 2014 je zbor prejel priznanje z veliko plaketo Mestne občine MOK in v letu 2012 pa zlato plaketo ZKD MOK. APZ UP redno koncertira po Sloveniji in v tujini. S kvaliteto izvedb in programsko usmeritvijo se je z izjemnimi uspehi dokazal na domačih in tujih tekmovanjih. Kot finalist je leta 2009 nastopil na tekmovanju za Veliko nagrado Evrope v zborovskem petju v francoskem Toursu. Z naročanjem in izvedbami novih skladb APZ UP nenehno spodbuja k nastajanju novih dosežkov na vokalnem področju in bogati nacionalno zakladnico vokalne glasbe. V vseh dosedanjih sezonah delovanja se je izkazal kot pomemben kulturni ambasador Univerze na Primorskem in Slovenije ter promotor nove umetnosti tako na koncertnih prizoriščih kot tudi s pomembnim arhivskim prispevkom novih del na zgoščenkah, ki pričajo o vsebinski izjemnosti projektov APZ UP. V svojem 18-letnem obdobju delovanja je Akademski pevski zbor UP izdal že osem zgoščenk (APZ UP - v živo, Mysterium, Istriantico, Mozaiki, Tebe pojem, Sonority, Fantazije, Lux in Ta citira)
Ambrož Čopi je študiral kompozicijo pri Danetu Škerlu in Urošu Rojku. Za svoje dosežke je v času študija prejel naziv Mladi glasbenik leta 1995 in Prešernovo nagrado Univerze v Ljubljani (1997). Svoja prva znanja iz vokalne glasbe in dirigiranja je pridobil kot asistent dirigenta Stojana Kureta. Vodil je vrsto slovenskih zborov: Komorni zbor Nova Gorica, Mešani pevski zbor Obala, APZ Univerze na Primorskem, Komorni zbor KGBL itd. Z njimi je dosegel šestnajst zlatih plaket na državnih tekmovanjih ter sedemindvajset prvih mest in več zlatih priznanj v tujini. Z APZ Univerze na Primorskem je nastopil kot finalist za Veliko nagrado Evrope v zborovskem petju v Toursu (Francija, 2009). Leta 2016 je prejel Škrjančevo priznanje, ki mu ga je podelil Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana za izjemne zasluge pri umetniškem uveljavljanju šole. Univerza v Ljubljani mu je podelila dve priznanji umetniških del – na področju kompozicije in zborovskega dirigiranja. Za izjemne umetniške dosežke na glasbenem področju prejel Gallusovo plaketo - najvišje priznanje JSKD RS in najprestižnejšo nacionalno priznanje - nagrado Prešernovega sklada. Njegove skladbe so predstavljene na štirih avtorskih zgoščenkah Lirični akvareli (APZ Tone Tomšič, dir. Stojan Kuret), So ptičice še snivale (ČarniCe, dir. Stojan Kuret), Praeparate corda vestra (Komorni zbor Ave, dir. Ambrož Čopi) in Sanjam (Slovenski komorni zbor, dir. Martina Batič). Izdane so pri založbah Astrum in Sulasol. Ambrož Čopi poučuje na Umetniški gimnaziji v Kopru, Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana ter kot zunanji sodelavec na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Kot strokovni ocenjevalec in član žirij je vabljen na različne zborovske manifestacije in tekmovanja, kot predavatelj pa sodeluje na zborovskih seminarjih doma in v tujini.
Federico Mirko Butkovič, rojen v Tržiču pri Gorici iz mirenske družine, je po študiju klavirja začel študij orgel na videmskem konservatoriju “J. Tomadini”. Nadaljeval je na ljubljanski Akademiji za glasbo v razredu doc. Renate Bauer, kjer je diplomiral z odliko leta 2007. Sklenil je s samostojnim recitalom na velikih Schukejevih orglah v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, kjer je med drugim izvedel Reubkejevo sonato. Leta 2008 je diplomiral v Ljubljani iz teologije ter bil posvečen v duhovnika naslednje leto. Izpopolnjeval se je tudi na mojstrskih tečajih pri Jaroslavu Tumi, Michaelu Radulescuju in na poletnih tečajih za staro glasbo v Magnanu, ki jih je vodil prof. Luca Scandali. Številne samostojne recitale je imel v Sloveniji, v Italiji, na Hrvaškem ter na Češkem. Učil je orgle na tečajih za mlade organiste v Italiji in Sloveniji. Sodeloval je z glasbeno šolo Emil Komel iz Gorice, z Združenjem cerkvenih zborov iz Gorice in s tržaško Zvezo cerkvenih zborov. Vodi nadškofijsko šolo za orgle in cerkveno glasbo v Gorici. Ustanovil je in vodi čezmejno Primorsko orgelsko društvo, ki organizira prestižni orgelski festival »Kaiser Karl Festival«. Zavzemal se je za postavitev velikih orgel v koprski stolnici, ki sta jih po načrtu Jeana Guillouja izdelala orglarja Kleuker in Steinmeyer in so postale ene največjih in najpomembnejših orgel v Slovenji in okolici. Postal je titularni organist velikih orgel v koprski stolnici.
Dekliški pevski zbor Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani je sad bolonjske prenove študijskih programov in je nastal v študijskem letu 2009/2010. Prvič se je predstavil na koncertu ob simpoziju v počastitev stoletnice rojstva skladatelja Radovana Gobca. V zboru sodelujejo študentke oddelkov za glasbeno pedagogiko, sakralno glasbo in dirigiranje. V letih od nastanka zbor redno sodeluje kot demonstracijski zbor na seminarjih za zborovodje, tekmovanjih za zborovske dirigente, se predstavlja na abonmajskih koncertih in simpozijih Akademije za glasbo ter na različnih koncertih doma in v tujini. Poleg tega je namenjen tudi praktičnemu delu študentk in študentov zgoraj omenjenih smeri, ki z dirigiranjem zboru zaključujejo svoj magistrski študij. Sodelovanje v zboru za študentke pomeni tudi dragoceno izkušnjo pri spoznavanju in izvajanju kvalitetne zborovske literature iz zgodovine domače in svetovne zborovske glasbe.
Marko Vatovec je rojen v Kopru, kjer se je, s prepevanjem v gimnazijskem zboru pod vodstvom Mirka Slosarja, navdušil za zborovsko petje in dirigiranje. Sledil je študij glasbe na takratni Pedagoški akademiji v Ljubljani, na oddelku za glasbeni pouk in zborovodstvo, zborovodske predmete je poslušal pri prof. Lojzetu Lebiču. Po opravljeni diplomi je študij nadaljeval na oddelku za glasbeno pedagogiko ljubljanske Akademije za glasbo, kjer je dirigiranje najprej predaval prof. Janez Bole. Diplomiral je pod mentorstvom dr. Mirka Cudermana. Za diplomski koncert je prejel Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. Temu sta sledila še študij in diploma na oddelku za dirigiranje, v razredu Antona Nanuta. Že med študijem se je izpopolnjeval na različnih mojstrskih tečajih doma v tujini. Svojo profesionalno pot je začel kot dirigent asistent pri Slovenskem komornem zboru (Zbor Slovenske filharmonije) in med drugim sodeloval z mednarodno priznanimi zborovskimi dirigenti kot so Eric Ericson, Günther Theuring, Tõnu Kaljuste ipd. Sledila je zaposlitev na Akademiji za glasbo, kjer še danes poučuje zborovsko dirigiranje in zborovsko petje. V njegovem razredu je diplomiralo že več izvrstnih slovenskih zborovskih dirigentov, med drugimi Sebastjan Vrhovnik, Martina Batič, Jerica Bukovec... Dirigiral in vodil je različne ansamble, sodeloval je s Slovenskim komornim zborom, orkestrom Slovenskih solistov, orkestrom in zborom Slovenske filharmonije, vodil Obalni komorni in simfonični orkester, sodeloval z različnimi evropskimi in ameriškimi zbori. Predaval je na več evropskih univerzah in na Indiana University of Pennsylvania. Deluje tudi kot član različnih domačih in mednarodnih tekmovalnih žirij in predavatelj na nacionalnih in mednarodnih simpozijih. V svojem dolgoletnem umetniškem delovanju je krstno izvedel in bil pobudnik za nastanek vrste slovenskih zborovskih in vokalno-instrumentalnih del.
Koncertni organist in pedagog Mario Perestegi, je diplomiral iz cerkvene glasbe na Vseučilišču v Zagrebu - Inštitut za cerkveno glasbo »Albe Vidaković«. V času študija cerkvene glasbe je študiral orgle pri akademiku, rednem profesorju Anđelku Klobučarju, pri katerem je pridobil tudi orgelsko diplomo. Orgle, kot glavni predmet, je študiral tudi na Akademiji umetnosti v Novem Sadu pri red. prof. Andriju Galunu. Podiplomski študij orgel je opravil na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pri rednem profesorju Hubertu Bergantu in pridobil naziv specialist – orglavec. Specializacijo je študiral pri red. prof. Mariu Penzarju na zagrebški »Muzički akademiji«. V interpretaciji francoske orgelske literature se je izpopolnjeval v Parizu pri znani organistki Marie-Claire Alain. Senat Akademije za glasbo v Ljubljani mu je 24.5.2000 priznal »Pomembna umetniška dela na področju orgelske poustvarjalnosti«. Na Akademiji za glasbo je na oddelku za instrumente s tipkami in na oddelku za sakralno glasbo začel poučevati l. 1995. Kot gostujoči profesor je poučeval na Univerzi v Novem Sadu, Akademiji umetnosti in na Inštitutu za cerkveno glasbo zagrebške univerze. Do danes je kot solist na orglah in v različnih komornih zasedbah izvedel že več kot 400 koncertov. Največ je nastopal v Sloveniji in na Hrvaškem, kjer je izvajal koncertne programe na vseh pomembnih orglah v stolnicah in koncertnih dvoranah (Cankarjev dom, KD Vatroslav Lisinski), pa tudi na znanih in vrednih zgodovinskih instrumentih v okviru različnih festivalov. V tujini je nastopal na mednarodnih festivalih orgelske glasbe (Riga 2005 in 2009, Sydney 2005, Cambera 2005, Wiliamsburg 2006, Olomouc 2007, Brno 2007, Dunaj 2006, 2007, 2009, Paris 2007 in 2009, Salzburg 2007, Bruselj 2009, Liverpool 2011, Roskilde 2011, Soči 2009, Moskva 2009, Frombork 2008 in 2010, Trst 1999, Berlin 2008, Münster 2012,… ) in na različnih koncertnih ciklih orgelske glasbe (Rim, Trst, Bruselj, Hannover, Helsinki, Istambul, Beograd, Novi Sad…). Imel je dve pomembni turneji: po Avstraliji 2005 (Sydney, Melbourne, Canberra) in v ZDA 2006 (Washington, Wiliamsburg, Chicago, Boston, New York). Krstno je izvedel 12 novitet hrvaških in slovenskih skladateljev.
Ukrepi NIJZ in predprijava
Z namenom preprečevanja širjenja okužbe s koronavirusom SARS-CoV-2 in zagotavljanja varnosti udeležencev, bomo zbirali predprijave.
Rezervacija brezplačnih vstopnic je možna na: info@orglekoper.si ali s SMS sporočilom na tel.št.: 040 395 925.
Vstopnice lahko prevzamete ob 18.30 pred glavnim vhodom v stolnico.
Obiskovalci kulturnih storitev morajo:
- izpolnjevati pogoj PCT, izjema so osebe mlajše od 12 let
- obvezno uporabljati zaščitno masko (kirurško masko ali masko tipa FFP2) v zaprtih javnih prostorih, na odprtih javnih površinah pa takrat, ko ni mogoče zagotoviti medosebne razdalje najmanj 1,5 metra,
- ob vstopu v zaprt javni prostor obvezno razkužiti roke z razkužilom.
Vstop je prost (s predhodno rezervacijo in gratis vstopnico).