ŠOS gosti mednarodno konferenco o kakovosti študija
Danes obeležujemo mednarodni dan študentov. Ta dan predstavlja obletnico nacistične okupacije praške univerze leta 1939, leta 1941 pa je 17. november postal mednarodni dan študentov, ko študenti po vsem svetu glasno opozarjamo na aktualno problematiko.
Tudi Študentska organizacija Slovenije (ŠOS) in njene članice vsako leto ob »našem dnevu« še dodatno opozorimo na pomen dostopnega in kakovostnega izobraževanja ter aktualne izzive na področju študijske in študentske problematike. Letos pa so se na ŠOS odločili dati poseben poudarek kakovosti študija.
Na ŠOS vsako leto ob mednarodnem dnevu študentov opozarjamo na študentske pravice, pri čemer damo še poseben poudarek eni temi. Glede na socialno problematiko, ki pesti študente, po navadi izbiramo teme iz tega področja, letos pa smo se odločili dati poseben poudarek kakovosti študija. Menimo namreč, da je osnovni pogoj in pravica vsakega študenta pravica do kakovostnega študija, kar se pogosto zanemarja.
Imamo pa tudi kar tri povode za to, da kakovost študija prav letos postavljamo v središče svojih prizadevanj: priča smo spremembam zakona o visokem šolstvu, ki bodo globoko zarezale v sistem kakovosti, kot ga poznamo danes; študenti sami si želijo bolj kakovostnega študija, kar so nam predstavili tudi v okviru zadnjega projekta »Študent, kje pa tebe čevelj žuli?« in končno z današnjim dnem v Ljubljani gostimo največji mednarodni dogodek s področja kakovosti visokega šolstva - mednarodno konferenco European Quality Assurance Forum (krajše: EQAF).
EQAF je trenutno največja mednarodna konferenca s področja visokega šolstva, ki je – navkljub naslovu in pretežno evropskim organizatorjem – zadnja leta presegla samo evropski okvir. Dogodek organizirajo 4 evropske organizacije oz. združenja: EUA – Evropska zveza univerz, ENQA – Evropsko združenje agencij za kakovost, EURASHE – Evropsko združenje višjih strokovnih šol in ESU – krovna evropska študentska organizacija, katere članica smo tudi mi.
Letos bo potekala že 11. konferenca, pričakujemo pa nekaj več kot 400 strokovnjakov z vsega sveta. Večinoma prihajajo z univerz, agencij za kakovost, različnih mednarodnih strokovnih združenj s tega področja, nekaj jih je iz višjih strokovnih šol, pričakujemo pa tudi okoli 40 študentov – predvsem podiplomskih študentov in raziskovalcev na področju procesov v visokem šolstvu in pa predstavnikov nacionalnih študentskih organizacij.
Dosedanjih 10 konferenc so gostile prestižne evropske univerze, zato smo še toliko bolj ponosni, da bomo letošnjo – prvič v zgodovini foruma - gostili študenti. S kandidaturo smo uspeli v postopku, kjer je bilo skupaj 14 prijaviteljev z vse Evrope.
Ravno letos, v času, ko se sprejema naša visokošolska novela, ki posega v sistem kakovosti, se nam zdi še toliko pomembneje slišati različne primere in izkušnje iz tujine, iz držav, ki so na področju zagotavljanja kakovosti veliko pred nami. Upamo, da se bomo iz izkušenj drugih tudi sami kaj naučili in mogoče preskočili delanje določenih napak oz. korakov v nepravo smer.
Letošnja tema je še posebej zanimiva – govorili bomo o kakovosti v različnih kontekstih in kako se lahko glede na te kakovost še izboljša. Prav tako pa so bili lani sprejeti novi standardi in smernice na področju zagotavljanja kakovosti – četudi lahko za Slovenijo rečemo, da še tistih iz leta 2005 nismo v celoti dosegli.
V treh dneh se bo na skupno blizu 40 panelnih razpravah, predstavitvah in delavnicah zvrstilo okoli 90 različnih govorcev in razpravljavcev, med njimi tudi predsednik ENQA, generalni sekretar EURASHE, direktor EQAR, predsednica ESU, predstavniki UNESCA, OECD, rektorji številnih evropskih univerz, direktorji najboljših evropskih agencij (npr. Norveške NOKUT, Nizozemske NVAO) ...
Zelo pomembno se nam zdi, da nam je uspelo to razpravo uspeli pripeljati v Slovenijo in tako omogočiti tudi našim institucijam, da se seznanijo z najnovejšimi trendi na področju kakovosti.
Še posebej smo veseli, da otvoritev dogodka sovpada z mednarodnim dnevom študentov – tako ima dogodek za nas še dodatno simboliko in še dodatno krepi naša prizadevanja na področju kakovosti študija.