Interesne dejavnosti
sreda, 19. februar 2020

Simfonic voices: J. S. Bach & Gary Graden

Skrivnosti baročne glasbe J. S. Bacha.

Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem (APZ UP), ki deluje pod okriljem Študentske organizacije Univerze na Primorskem (ŠOUP), letošnji mednarodni koncertni cikel vokalne in instrumentalne glasbe Simfonic voices pričenja s Komornim zborom Megaron in Garyjem Gradnom.

Komorni zbor Megaron se letos loteva projekta intenzivnega študija baročne glasbe Johanna Sebastiana Bacha, v okviru katerega bo pod vodstvom priznanega švedskega dirigenta Garyja Gradna en teden preživel na vsakodnevnih intenzivnih vajah. Teden bo zbor zaokrožil z dvema koncertoma, v Kopru in Ljubljani, ki ju bo obogatil tudi baročni orkester s koncertno mojstrico Mario Lindal.  

Na koncertu, ki bo v soboto, 29. februarja 2020, ob 20. uri v dvorani sv. Frančiška Asiškega v Kopru, bomo odkrivali skrivnosti baročne glasbe skladatelja Johanna Sebastiana Bacha.

Vstop je prost.
Lepo vabljeni! 

ZA GLASBO, ZA UŽITEK!
Projekt Simfonic voices podpirajo Javni sklad za kulturno dejavnost RS, Mestna občina Koper, Univerza na Primorskem in Študentska organizacija Univerze na Primorskem. 

PROGRAM

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

MAGNIFICAT
SANCTUS iz h-mol Maše
KOMM, JESU, KOMM
ICH LASSE DICH NICHT

CV


V Združenih državah Amerike rojeni Gary Graden je študiral dirigiranje na Univerzi Clark, na Glasbeni šoli Hart, na poletnem festivalu Aspen in z Ericom Ericsonom na Kraljevi akademiji za glasbo v Stockholmu. Bil je dolgoletni tenorist in solist Komornega zbora Eric Ericson in tenorist vokalnega ansambla Lamentabile Consort.

Zdaj je vodja zborovske glasbe Stockholmske Katedrale in cerkve Sv. Jakoba. Na znani Stockholmski glasbeni gimnaziji je ustanovil in vodil pomutacijski komorni zbor. Z njim in Komornim zborom Sv. Jakoba je koncertiral širom Evrope in bil z zboroma lavreat najbolj prestižnih zborovskih tekmovanj vključno z Veliko nagrado Evrope. Sodeloval je na večini najpomembnejših festivalov zborovske glasbe: v Tolosi, na simpozijih Mednarodnega zgruženja za zborovsko glasbo IFCM, na festivalih Europa Cantat, Sagra Musicale Umbra v Italiji, Musica Sacra International na Bavarskem, v Debrecenu na Madžarskem, na Zborovskem bienalu na Nizozemskem in na več kongresih Ameriškega združenja zborovskih dirigentov.

Je pobudnik in prvi dirigent več kot 70 novih zborovskih partitur vidnih skladateljev zborovske glasbe današnjega časa: Svena-Davida Sandströma, Thomasa Jennefelta, Steva Dobrogosza, Boja Hanssona, Gabriela Jacksona, Andersa Paulssona, Javiera Busta, Vytautasa Miškinisa, Urmasa Sisaska, Georga Riedla, Carla Unanderja-Scharina, Stephena Leeka, Damijana Močnika, Corrada Marguttija, Giovannija Bonata in Michaela Waldenbyja.

Dirigiral je številnim orkestrom, Komornemu orkestru Uppsala, orkestru Kraljeve opere v Stockholmu, orkestru Stockholm Baroque, komornemu orkestru iz Tallina, francoskemu ansamblu Philidor, Inštrumentalni camerati Citta di Prato in Solistom iz Peruggie. Kljub posvečenosti večinoma sodobnejši glasbi, je izvajal in izvaja široko paleto klasičnih kantatnih del od Händloveih oratorijev, do Mozartovih maš Rekvijema, Bachove Maše in Pasijonov, do rekvijemov Rahmsa, Durufléja, Fauréja in Michaela Haydna. S svojim triom WÅG (Wager Åstrand Graden) razvija iz razširja možnosti pevskega glasu in improvizacije v povezavi z glasbili, z Vokalnim ansamblom stockholmske cerkve sv. Jakoba pa izvaja repertoar vseh slogov.

Gary Graden veliko gostuje kot dirigent, poučuje in je cenjen član raznovrstnih žirij. Gostoval je pri najvidnejših zborih kot so Zbor švedskega Radia, Vokalni ansambel Stuttgart Južnonemškega Radia, zbor Francoskega Radia, Vokalni ansambel Orpheus, Jauna Muzika iz Vilne, kanadski Pro Coro, tajvanski Formosa-Singers, Svetovni zbor mladih IFCM, Kolegiatni zbor Združenja ameriških zborovskih dirigentov in drugi.

Njegovo pevsko in dirigentsko delo je dokumentirano na mnogih zgoščenkah znanih založb (BIS, Carus, Proprius, Caprice, Phono Svecia, Gerhmans, nosag, Camerata Tokyo), od prvih posnetkov sodobne glasbe do svežih posnetkov Bachovih motetov in Janezovega Pasijona. Je prejemnik Medalje Johannes Norrby za prispevek k švedski zborovski glasbi, leta 2005 je bil Švedski zborovski dirigent leta, pred šestimi leti pa je prejel nagrado Guidoneum italijanske fundacije Guido D'Arezzo.

Gary Graden je v Sloveniji gostoval že sedemkrat, nekaterim danes uglednim slovenskim zbrovodjem pa je bil mentor na mednarodnih tečajih za dirigente. Prvič je pri nas gostoval z zborom Stockholmske glasbene gimnazije v sporedu Evropskega simpozija za zborovsko glasbo IFCM leta 1995 v Ljubljani. Dvakrat je bil gostujoči dirigent Komornega zbora Ave, leta 1998 in 2008. Poleti leta 1999, ko se je leta Svetovni zbor mladih IFCM zbral v Ljubljani in se pripravljal na poletno turnejo, je bil Gary eden njegovih dirigentov. Avgusta leta 2004 in 2007 je vodil Pevska tedna Evropskega združenja Europa Cantat, leta 2016 je v organizaciji Glasbene matice v Ljubljani vodil mojstski tečaj za dirigente, v zadnjih sezonah pa je bil dvakrat gost Zbora Slovenske filharmonije.



Po nekajletnem predvsem projektnem delovanju v različnih zasedbah je bil na pobudo skladatelja in dirigenta Damijana Močnika oktobra 2003 ustanovljen Komorni zbor Megaron, v katerem prepevajo alimni Škofijske klasične gimnazije.  Zbor predstavlja vrh zborovske piramide v Zavodu sv. Stanislava, saj v njem prepevajo predvsem pevci, vzgojeni v petih pevskih zborih Škofijske klasične gimnazije. V desetih letih delovanja se je KZ Megaron razvil v vrhunski zbor, ki je s številnimi koncerti po Sloveniji in gostovanji v Avstriji, Nemčiji, Belgiji, na Nizozemskem, Slovaškem, Poljskem in v Kanadi postal znan in priznan doma ter v tujini.

Zbor se odlikuje po prepoznavnem bogatem zvoku in vznemirljivih muzikalnih interpretacijah skladb različnih stilnih obdobij. Ponaša se z odličnimi uvrstitvami na državnih in mednarodnih tekmovanjih: leta 2005 je na državnem tekmovanju Naša pesem v Mariboru osvojil zlato plaketo in dobil posebno priznanje za najboljši zbor, ki je prvič na tekmovanju; aprila 2010 je na tekmovanju Naša pesem v Mariboru osvojil zlato plaketo; julija 2010 je na tekmovanju KATHAUMWIX v Powell Riverju (Kanada) osvojil 2. mesto v kategoriji mešanih zborov in zmagal v kategoriji ljudske glasbe; leta 2012 je na tekmovanju Naša pesem v Mariboru prejel zlato plaketo, postal najboljši mešani zbor, prejel posebno priznanje za najboljšo izvedbo skladbe iz obdobja romantike in osvojil absolutno 1. mesto tekmovanja; leta 2015 je osvojil 2. mesto na tekmovanju v Montreux-u in prejel posebno nagrado za izvedbo novitete Libera me Damijana Močnika; leta 2016 je na mednarodnem tekmovanju Vratislavia Sacra na Poljskem zmagal v kategoriji mešani zbori in kategoriji ortodoksna glasba ter osvojil tudi "Grand prix" tekmovanja; leta 2017 je nastopil na mednarodnih tekmovanjih v Mariboru in bil obakrat nagrajen za najboljšo izvedbo renesančne glasbe, leta 2018 je osvojil 1. mesto med mešanimi zbori na Varsovia cantat.

KZ Megaron je sodeloval s številnimi pomembnimi orkestri  (Münchenskimi simfoniki, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, Orkestrom Slovenske filharmonije, Mladinskim orkestrom Gustava Mahlerja) in dirigenti (Davidom de Villersom, Jacekom M. Blasczykom, Martino Batič, En Shaom, Valerijem Gergievim, Urošem Lajovicem, Jonathanom Nottom in Arijem Raisilainenom) pri izvedbi vokalno-instrumentalnih partitur: W. A. Mozart – Krönungsmesse, B. Britten – The World of The Spirit, G. Faure – Requiem, F. Poulenc – Stabat Mater, D. Močnik – Passio Domini nostri Jesu Christi secundum Joannem, G. Mahler – 8. simfonija (»Simfonija tisočev«), J. Brahms – Ein Deutsches Requiem, Gustav Mahler 2. Simfonija (»Vstajenje«), S. Haussger – Natursymphonie in L. van Beethoven – 9. simfonija.  
Februarja 2012 je zbor projektno sodeloval z odličnim švedskim dirigentom Robertom Sundom in imel pod njegovim vodstvom dva odmevna koncerta. Ob 10-letnici delovanja je KZ Megaron jeseni 2013 imel desetdnevno koncertno turnejo po Kanadi in ZDA pod vodstvom Damijana Močnika in gostujoče dirigentke Martine Batič, jeseni 2016 pa enotedensko turnejo po Švedski s koncerti v Malmöju, Helsingborgu in Stockholmu.

Jeseni 2019 je spet koncertiral po vzhodni obali ZDA od Chicaga do New Yorka. Posnel je dve zgoščenki: Prišla je luč z božično glasbo slovenskih skladateljev in Ptičice pojo, na kateri so priredbe slovenskih ljudskih pesmi.  



Damijan Močnik se je po odlični diplomi iz kompozicije v razredu Daneta Škerla na ljubljanski Akademiji za glasbo večkrat izpopolnjeval v tujini, predvsem v zborovodstvu (tudi pri Ericu Ericsonu). Od leta 1993 je zaposlen kot profesor glasbe, zborovodja in umetniški vodja glasbenih dejavnosti na Škofijski klasični gimnaziji v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani. Zasnoval je zborovsko piramido, ki je pomemben dejavnik slovenskega zborovskega življenja.

Od leta 1986 se ukvarja z zborovodstvom in je s Cerkvenim ženskim zborom Andreja Vavkna, Akademskim pevskim zborom France Prešeren Kranj in Komornim zborom Megaron ob uspešni koncertni dejavnosti na tekmovanjih prejel številne nagrade. Med drugim je bil leta 2012 s KZ Megaron zmagovalec tekmovanja Naša pesem v Mariboru, leta 2016 pa festivala Vratislavia Sacra v Wrocławu; leta 2014 je na festivalu Kathaumixw v Kanadi z Mladinskim mešanim zborom sv. Stanislava Škofijske klasične gimnazije zmagal v dveh kategorijah in osvojil tudi veliko nagrado tekmovanja. Je ustanovitelj in od leta 2001 umetniški vodja Slovenskega otroškega zbora. Bil je vodja avtorske skupine za učbenik Glasba za gimnazije, ki je izšel leta 2007. Sodeluje v strokovnih in umetniških svetih zborovskih prireditev, redno predava na tečajih in strokovnih srečanjih ter je član žirij zborovskih tekmovanj doma in v tujini. Za svoje umetniško in pedagoško delovanje je prejel študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo v Ljubljani, Gallusovo plaketo Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti in nagrado Republike Slovenije za izjemne dosežke na področju šolstva.

Težišče Močnikovega skladateljskega snovanja je posvečeno zborovski glasbi, a cappella in vokalno-instrumentalni. Je nagrajenec številnih slovenskih in mednarodnih skladateljskih natečajev. Leta 2006 je bil rezidenčni skladatelj Bavarske glasbene akademije v Marktoberdorfu, na festivalu Europa Cantat 2006 je v Mainzu vodil odmevno delavnico Skladatelji dirigirajo. Kot skladatelj dirigent je gostoval na Tajvanu in večkrat v ZDA, kjer je z univerzitetnimi zbori izvajal svoje skladbe ter predaval o svojem ustvarjanju v Seattlu na Washingtonski univerzi, Seattelski pacifiški univerzi in Univerzi Wisconsina v Milwaukeeju. Poleti 2016 in 2019 je v Vaison-la-Romainu v Franciji vodil delavnice s svojo in slovensko glasbo na mednarodnem zborovskem festivalu Choralies.

Trenutno je eden najpogosteje izvajanih sodobnih slovenskih skladateljev v tujini. Njegove skladbe redno izvajajo poklicni in najboljši ljubiteljski zbori po vsem svetu, med njimi Svetovni zbor mladih, Komorni zbor RIAS iz Berlina, Švedski Radijski zbor, SWR Vokalni ansambel, Zbor francoskega radia, Zbor Slovenske filharmonije, Komorni zbor sv. Jakoba iz Stockholma, Tajpejski filharmonični komorni zbor s Tajvana, vokalni skupini Singer Pur in Cantus, Washingtonski Bachov Consort in mnogi drugi ter Simfonični orkester RTV Slovenija in Orkester Slovenske filharmonije. Skladbe izdaja pri založbah: Astrum v Sloveniji, v tujini pa pri založbah Augsburg-Fortress v Minneapolisu, Ferrimontana iz Frankfurta in Carus iz Stuttgarta.

Močnikova glasba je posneta na številnih zgoščenkah, tudi na štirih  avtorskih. Leta 2003 je založba Carus izdala zgoščenko Verbum supernum prodiens s sakralno glasbo, leta 2009 založba Astrum zgoščenko s kantato Adventus Domini nostri Jesu Christi za sopran solo, zbor in tolkala, leta 2016 Slovenska filharmonija s kompozicijo Oratorium nativitatis / Božični oratorij, julija 2017 pa je izšla zgoščenka …et LUX perpetua pri založbi Carus (Stuttgart).


Maria Lindal je študirala violino na Kraljevi akademiji za glasbo v Stockholmu in baročno violino pri Marcu Destrubéju v Londonu. Sodelovala je z vodilnimi evropskimi baročnimi orkestri: Concerto Köln, Les Musiciens du Louvre, Concerto Copenhagen, Nors Barokkorekster in Drottningholm Baroque Ensemble. Sedaj je umetniška vodja in koncertna mojstrica orkestra REbaroque iz Stockholma. Maria Lindal redno predava na številnih mojstrskih tečajih. Leta 2007 je ustanovila nov inštitut za baročno glasbo v okviru Kulturama v Stockholmu.

Baročni orkester je sestavljen iz mladih slovenskih glasbenikov, ki študirajo ali pa se že profesionalno ukvarjajo z baročno izvajalsko prakso na baročnih glasbilih, in članov baročnih orkestrov iz Hrvaške in Italije.

Zanimivo /povezane novice